登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

静心居士

步入竹林石径,远闻乐瑟之声。清滩映月当空,轻沁一口晚风。

 
 
 

日志

 
 
关于我

国事家事天下事事事关心, 胡写乱写大家写写写心情。 将心比心问心无愧寻开心, 你好我好博友好好好做人。

和自己赛跑 Run a race with oneself  

2006-12-06 00:26:07|  分类: 我写我心 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

    有时说也奇怪,以前我想做的事大多都半途而废,虎头蛇尾,渐渐地我学会了与自己赛跑,与自己较劲,看一看我能不能征服自己。
    第一次与自己赛跑是戒烟。我曾戒过几次烟,但都没有成功,主要是我的毅力问题,每次快要成功的时候,都给自己一个理由而不了了之。2002年元旦期间,我感觉嗓子特别难受,咳嗽不止。妻不让我吸烟,在这以前她从来不干预的吸烟。开始我并没有介意,继续我行我素。突然,有一天,她说如果你戒了烟,我就戒了饭。这句话对我刺激比较大,想真跟她试一试。一个月后,我真的一根也没有抽。这一个月里,我把所有的烟都给送人了,其中也有许多是我非常喜欢的,我也只好忍痛割爱了。可是,又过了近两个月,烟瘾又上来了。我对自己说一定要忍住。为了以示我的决心,我对几个爱吸烟的同事说,如果谁看到我吸一根烟,我就比给他一百元。也许是钱的力量,也许是与妻的较劲,也许是自己还有一定的毅力,总算是把烟彻底地戒掉了。现在无论在什么场合,无论是什么烟,我都不会吸,习惯成了自然。有朋友说过,男人不吸烟,不是一个完整的男人。我想做一个健康的男人,比做一个只求外表的男人要好得多。
    第二次与自己赛跑是写博客,现在已经坚持了一段时间了,一开始我也是对同事说,如果有一天不写那我就得请客,可是屡屡让同事失望,心里也感觉不太好,但我现在真得已经坚持下来了。我想而且要坚持下去,不管在什么时候,只有这样才能改掉我不能坚持到底的这个缺点,只有这样才能把我的所想所感记录下来。
    与自己赛跑有时感觉真得很累,太累却给我带来了无限的快乐,会让我不会留下什么遗憾。加油!

    Sometimes say also strange, I wanted to do before of the matter mostly all does things by halves, impressive beginning with poor ending, gradually I mastered to run a race with oneself, competing with oneself, having a look me can conquer an oneself.
    The first time and oneself's footrace quit smoking.I have ever quitted smoking several times, but succeeded, mainly is my perseverance problem, each time soon successful time, all give own a reason but conclude without concrete result.New Year's Day in 2002 period, my felling throat was specially suffered, cough not only.The wife doesn't let me smoke cigarette, she interfered never before this of smoking.Starting me minded, continuing to do one's own way.Suddenly, one day, she say if you quitted smoking, I quitted rice.This words stimulates to me more and greatly, want to really try and see with her.An after month, I am true of an also didn't take out.This month in, I give°ed all smokes to send a person, also having among them many is what I like very much, I also had to endure pain silently to part with.But, and then lead two months, the desire for tobacco came up again.I must endure towards saying by myself that.For the sake of with show my decision, I smoke cigarette to a few loves of the colleague say, if who see me absorb a smoke, I compare 100 dollars to him.BE the strength of money perhaps, perhaps is compete with wife, is an oneself to still has certain perseverance perhaps, on the whole is quitted to the last man the smoke.Now no matter what situation it is, regardless is what smoke, I will not absorb, becoming nature habitually.Thered is friend to say, the man smoked cigarette, isn't a man of integrity.I want to be a man of health, the man who compares to do a to beg outward appearance wants much better.
    The second time and oneself's footrace write the 博 guest, have already insisted a period of time now, a start me also is say to the colleague, if do not write that one day, I have to pay, but let the colleague disappoint repeatedly, the in the mind also feels not so good, but I really have to have already insisted down now.I think and want to insist next go to, ignore at when, only have then can change this weakness that I can't carry it through so, onlying have so then can my want to record down the feeling.
    Run a race with oneself to sometimes feel really have to be very tired, too tired but bring me an infinite happiness, will will not let me leave what regret.Encourage!

  评论这张
 
阅读(271)| 评论(1)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018